söndag 30 december 2007

GOTT NYTT ÅR!

I morse vaknade jag av att misse " Frasse" skulle ut, trött som jag var tog jag honom under armen och tänkte kasta ut honom, det är ju trots allt + grader ute. Han tog tag med klorna i en fin lite duk jag fick av "svärmor" dagen innan julafton på vår "lillejul". Duken låg på vår köksö med bardisk hursomhelst han fick tag i den och därpå stod en stor glas urna med ett ljus i + massor med grovsalt, detta for i backen med ett kras, vilket resulterade i att jag förstås fick börja dammsuga direkt och sopa i hop salt! Hade tänkt visa myslyktan här men det blev aldrig av, nu är allt kras! Här kommer nästa djur med en Nyårshälsning i stället!

3 kommentarer:

faster atta sa...

Såg på Lisas blogg ( vita pelargoner och zink) att ni var kolegor!!! Då kommer vi ju oxå att bli det! Börjar på Måndag, är lite pirrig i magen....

faster atta sa...

Oj, jag stavar verkligen som en kratta.... Hoppas att du har överseende med det. Ska kanske börja använda mej av stavningskontrollen... tihi..

faster atta sa...

Ja, det ska bli kul!!! Underbart att vara tillbaka på en trevlig arbetsplats, nu vet och uppskattar jag kommunén på ett helt annat sätt... ti-hi...