tisdag 21 juni 2011

En vanlig kväll....

Gick Kina och jag en kvällsprommis jag hade "miss Canon" i handen och hoppades få syn på samma fina rådjur som jag såg tidigare idag ;) men inte det!
Hur som haver gick jag och titta på flera byggnader och funderade på vad som tidigare skett här på gården, tänk så många människor som måste bott här och jobbat förr i tiden, sista åren har det nog aldrig bott så få på Svensksund som det gör just nu.
Lagården på gården.
Maskin hall med vackra fönster.(Används av arrendator).

Marocko, gammal arbetarbostad som håller på att förfalla. 
Det som jag hittat om Marocko är att det står gammal arbetarbostad anpassad för många familjer, säkert massa öden som inträffat här ett och annat vet jag... som min svärfar berättat. Känns alltid både lite spännande och skrämmande att gå förbi här, helst skulle jag velat titta in... men huset håller på att förfalla så det är typ förenat med livsfara, fast jag har varit och hämtat lite enkupiga taktegel här det finns typ några hundra sådana  ;)
Uthus tillhörande Marocko- arbetarbostaden.

Kina- glad labbe som gärna följer med sin matte ;)

2 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Vilken härlig promenad du haft;)

Härliga Livet sa...

Kollar in en sväng och vill hälsa dig en skön midsommar!
Kram från andra sidan Bråviken !