måndag 27 februari 2012

Ljuspåsar


Jag har haft lite pyssel och sytt ett flertal ljupåsar som i princip är återvinning på hög nivå.
Tyget kommer från fina lakan som jag köpt på loppis. Lakan med spets som någon virkat, men resterande lakan används förstås oxå!
Glasburkar som samlas på från alla hörn och kanter. Spets som jag fått från en kompis, oxå tillvaratagen. Det enda som är nytt är sytråd och orden som jag skrivit ut som stryka på bild.
Nu har de som jag sytt på beställning fått nya ägare, det börjar bli dax att börja sy de som skall med till Violans vårmarknad.
Ljuspåse tillverkad av mej.

5 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Va duktig du är. Det är så kul att kolla in i olika bloggar och se hur kreativa alla är och mass producerar sina saker.
Tack för titten hos mig. Ha en fin tisdag.
Kram Pernilla

lisashus sa...

Vilken jättesöt påse! De kommer säkert att gå åt på marknaden!
Lisa

Anonym sa...

Vilken vacker ljuspåse...

Kram Birgitta

Nyanser av vitt sa...

Dina ljuspåsar är så fina och de säljer ju bra också.
Tack goa du för din fina kommentar. Nu ses vi snart :O)
Kram Agneta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Dina ljuspåsar är jättefina, ja har ju sett dom på riktigt :)
Nu är det bara några veckor kvar innan det är dags...
Kram
Marie