söndag 18 mars 2012

Lammisar 2012

Kompisar.
Mums med saltsten.
Pricken.
Lite busig.
Skönt o vila lite på mamma oxå.
Nu har lamm-boomen börjat... det börjar finnas lamm överallt, mest svarta men en del vita, och fläckiga varianter. Att det blir fläckiga beror på att vi har Gotlandsbaggar och en del tackor är finull. Men vi har även tackor som är Gotland så av deras avkommor blir renrasiga.
Helgen har bara innhållit vila för mej, jag har varit helt utmattad och inte kunnat ställa mej upp nästan, utan då har de bara snurrat. Det var nog så att det var kroppens sätt att tala om att jag måste ta det easy!
Så det har blvit soffhäng och en massa filmer och repriser på tv-program en del bättre och en del sämre ;)
Jag känner mej fortfarande fruktansvärt förkyld och hängig men är ändå mycket bättre än de senaste dagarna så jag räknar med jobb i morgon igen.!
Ha det fint där ute i blogglandia mina fina vänner =)

4 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Så söta dom är ..skönt att du vilat dig i helgen så krafterna kan komma åter.

Ha en bra kväll
Kram Rosa

Viola sa...

DU...tror nog att du behöver vara hemma flera dagar..ta det nu easy även fast du har et nytt jobb....kram

katha´s kortmakeri sa...

Hoppas du känner dig bättre snart!
Vilka sötnosar de borde vara med på vårmarknaden!!
Sköt om dig.
Kram Katha

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men Guuud så söta! Tänk så roligt om de kunde vara med på marknaden...
Krya på dig nu så du blir bra till dess!
Kram
Marie