torsdag 17 februari 2011

Knep & knåp

I morgon är det äntligen fredag vilket känns helt underbart :)))))))) även om jag var ledig i måndags har det varit en lååååång arbetsvecka!
Men i helgen ska jag på någon form ar "retreat"- ska till en avlägsen avkrok ;) typ Fyllingarum- en röd bygdegård. Där skall helgen tillbringas med 14 st kvinnor i olika åldrar! Åh vad kommer att ske där? Jo vi alla skall gå en kurs i skinnsömnad- all sömnad kommer att ske förhand, själv har jag knappt sytt förhand sedan jag gick i högstadiet så det kan bli spännande. Skinnen vi ska sy i är förstås fårskinn, det jag vill lära mej är att ta tillvara på våra fårskinn och kunna sy lite olika ting, får se hur det går med det.
Ska bli superkul iaf!

Kanske kan jag sy något av det som finns på dessa bilder :
Pulsvärmare
Tofflor
Vantar
Fårskinnskudde
Hjärtekudde

För övrigt önskar jag alla en toppen helg!!! KRAM

3 kommentarer:

Angelica sa...

Åhh då vill jag lägga en beställning på dom där tofflorna sen ;)

thina sa...

Du är så händig men det är kul med handarbete. Om man har tid. Trevlig helg

DruttenoJena sa...

TOFFLOR var det här ...vill haaaaa eller rättare sagt vill också åka och retrat o syyyyyy.Ha det bäst kramis