tisdag 22 februari 2011

Skinnsömnadskurs i Fyllingarum

Blogg bättre sent än aldrig ;) I helgen som gick var jag på skinnsömnadskurs, ledare var Ingegerd Rahm en otroligt duktig skinnsömmerska. Många alster fanns att titta på för att välja vad man ville sy. Jag hade redan tidigare bestämt mej för att sy vantar och tofflor. Men inspiration fick jag det kan jag lova. Kursen började fredag kväll och höll på tom söndag eftermiddag. Vi var 14 st deltagare i olika åldrar, övernattningsmöjlighet fanns och all mat ingick, maten var toppengod och det kändes som man hade tagit in på retreat. Fast jag tyckte det var skönt att sova över hemma.
Kursledaren Ingegerd
Jag in action när jag skär till mina skinnvantar
Tillskurna vantar
Min färdig sydda toffel -har en kvar men den ska snart sys ;)
Pulsvärmare med detalj

2 kommentarer:

Angelica sa...

Åh va skoj det ser ut! Toffeln va underbar!
Kram

DruttenoJena sa...

Vår läkare gick i pension igår och hon var även min doktor ..Inge annat spännande kramen