torsdag 2 augusti 2012

Ett litet livstecken....

Nu har jag snart jobbat i 2 veckor efter semestern & det fungerar finfint! Man har ju världen bästa jobb =) Men jag längtar förstås till att alla kollegor är tillbaka.
Men även om man jobbar är det bäst att passa på att njuta av sommarkvällarna. Fast jag tycker det är svalare nu än när jag hade semester....
Bilden nedan visar hur märkligt vädret kan vara både regnbåge och växlande molnighet, MÄRKLIGT!

 Bilden nedanför är från en liten vinkel från vårt sovrum, kristallkronan låg i ett mjöltråg alldeles förstörd och prismor saknades för många år sedan. Men då tog min pappa hand om den och rustade upp den, så nu hänger den fräsch och fin hos oss! Jag tror att det var P:s farmor som hade haft kristallkronan, men är inte säker....

4 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, välkommen tillbaks till civilisationen då. Tänk, så snabbt man anpassar sej!

Vilken läcker, men märklig bild på regnbågen! Jag tycker att det varit så många extrema vädertillstånd denna sommar...!
Lisa

Härliga Livet sa...

Hej på dig !

Hoppas du haft en skön sommar trots detta konstiga väder. Sådan himmel såg jag härom kvällen här oxå. Knasigt är det. Åkte förbi dig härom dagen,men visste inte om du var hemma så jag svängde inte in. Ha det och gott och en skön helg.
Kram Pernilla

Nyanser av vitt sa...

Vilken fantastisk bild på regnbågen. Er kristallkrona är superfin. Jag kan inte heller länka med bild längre. Bildkvot uppfylld...fast jag tog bort massor av bilder...
Kul att du är med i min utlottning. Tack för tipset om betongen. Ska prova tror jag :O)
Ha en fin fredag
Kram Agneta

Rosa i huset i vitt sa...

Regnbågen är fantastisk egentligen med sina färger.

Önsakar dig en trevlig helg
Kram Rosa