tisdag 27 september 2011

Naturens läkande kraft :)

Jag tycker om växter, djur och natur. Länge har jag förtängt att det är så......länge, länge, länge låtsades jag om att allt som hade med natur  att göra var skit! Gå i skogen var "töntigt och jobbigt".

I min barndom var vi i min familj ofta i skog och mark, jag var också väldigt aktiv i scoutverksamhet både i mina unga år äldre var jag ungdomsledare. Sen flyttade jag hemifrån.... och det enda som hägrade var stan och uteliv! Jag var nära att krascha där... i stan, i asfaltslivet......

Sedan ett antal år tillbaka har jag flyttat "hem" jag bor mitt i naturen, jag älskar årstidernas skådespel, de målade tavlorna utanför mitt fönster som förändras dagligen. När jag känner stress och trasighet... då är det i skogen på mina promenader som jag hämtar kraft, har tillfälle att reflektera över mej själv och andra! Slickar mina sår! Jag är lyckligt lottad som bor på en otroligt vacker plats.

Från och till fotar jag omgivningen, på sistone har jag inte fotat så mycket pga. jag känt mej trött och sliten.  Men nu börjar fotoådran i mej börja ropa ;)
Började med att fota solrosorna jag fått när jag firade min födelsedag, behöver jag säga att jag ÄLSKAR solrosor ;)

1 kommentar:

Johanna Roth sa...

Hoppas kraften kommer åter. Det gäller att hitta det som man själv mår väl av, och det verkar du ha gjort. Varför strida mot det:-)?

Varm kram!
Raggsockor på och varmt kaffe i koppen gör också en dag god <3