fredag 9 september 2011

Östgötadagarna är till ända.

Äntligen har jag tagit mej tid för att blogga om Östgötadagarna som gick av stapeln förra helgen.
Vi som bor och lever på gården Svensksund. Kan summera en mycket lyckad helg, vi har haft otroligt många besökare här under öppet hus  helgen. Många av dem som kom har varit här tidigare år och kom tillbaka för att de tyckte det var så trevligt och vackert här och det är ju superhärligt att höra =).

Många undrar vad vi kan erbjuda på den här gården. Men det är hela konceptet, vi har gårdsutbud och en underbar natur. Här såldes av gårdens egna fårskinn, men även produkter sydda av fårskinn, tovade ting av fårullen, lammkött (färs).  Hemgjord saft, marmelad, inlagd gurka, frukt osv.
Men även mina betongprodukter, Camillas betongglädje med ett litet tillägg av mina ljuspåsar m.m.

Den som i stället ville njuta av naturen tog åkte traktor med vagn till utsiktsberget, där det fanns naturguide på plats(min svärmor) som kunde berätta gott och blandat om svensksundsviken.

Gårdsprodukters logga.


Sittunderlag.


Handledsvärmare.


Traktortur till berget.

Vattenblänk.

Ljungkrans.

Ljuspåse.
 
Hemgjord saft.


2 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hallå tjejen!
Östgötadagarna kom och gick, och jag hann inte vara där och titta.
Jag var på Formexmässan på lördagen så det blev inte mycket annat gjort än det...Men det var roligt det också :)
Såklart får du handla redan nu om du vill :)) Du kan väl maila till mig om vilket du är intresserad av så ska jag talamo vad det kostar och sen så fixar jag ett till dig.
Du kan maila på atelje_blommelund@hotmail.com
Och missa int det lilla understryknings-strecket mellan atleja och blommelund... annars så kommer detinte fram.
Ha en skön helg!
Kram
Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

talamo... hihihi vad är det? Tala om, ska det ju vara förstås:)