måndag 5 december 2011

Byte till vinterdäck

Tycker det är sjukt tråkigt att köra med vinterdäck när inte snön kommit, väntar allt som oftast in i det sista men nu kände jag att det började bli dax. Däckbyte till vinterdäck skedde därför idag på en firma nära mitt jobb. Brukar annars gynna en däckfirma på "landet" men ägaren där är gipsad och sjukskriven.

Nu kan jag säga att när jag lastade ut däcken var dom tom. tvättade så superbra helt enkelt, nu är det bara att vinterförvara sommardäcken =)
Nu får min vanliga "däckbytar-gubbe " lite konkurrens tror jag ;)

När jag åkte hem kom de första snöflingorna så vilken tur att jag fick däckbyte idag, annars hade jag varit en "lagbrytare" ;)

Jag säger bara välkommen fina vita snö! Jag vill ha ljus igen, inte bara beckmörker =)

3 kommentarer:

Viola sa...

Det var tur det :) vi har just halkat oss omkring i husby,,,riktigt halt ute, tur man inte ska ut på vägarna, ha en skön kväll, kram

Härliga Livet sa...

haha, ja det var väl endå i sista sekund. Jag har halkat in till stan med sonen. Det snöade så mycke att jag inte kunde ha hel ljuset på. Men ååå så mysigt det va.
Ha enskön kväller.
Kram

Linneskåpslycka sa...

Kul att du vill vara med i vår utlottning:)
Önskar dig lycka till;)

Ha det gott
Kram