torsdag 29 december 2011

Julfirande 2011

Ja det blev jul hemma hos oss oxå, fast jag hade svårt att tro det ett tag... Uppesittarkvällen firades enligt tradition hemma hos oss med julegröt, som i princip är utbytt mot många rätter som hör julbordet till.

Alla hade med sej som även det är tradition en jul eller flera julklappar för sammanlagt 100 kr. För när vi ätit och druckit oss mätta så kommer speldjävulen fram.... då spelas det om klapparna med livet som insats.

Hazard paket öppnas.
Kvällen avslutades med lite bugg, jag och Pelle och hans syster med man visade vad vi lärt oss på grundkursen under hösten.

Julafton firades i största huset på gården, min svärfar berättade att han firat jul på gården sedan 1952, så här snackar vi verkligen tradition. Vi satte oss till bords och åt och drack av allt gott för fulla muggar. O ja jag hade varit skapligt snäll  så tomten kom till mej han oxå ;)

Jag var tvungen att fota den stora fina kristallkronan, den är superfin med alla levande ljus brinnande jag vet ingen finare ljuskrona faktiskt den är otroligt pampig.
Vacker kristallkrona hos svärföräldrarna.

Från julbordet.

Julgranen hemma hos oss.
Julblomma till oss.
Vår stora gran hämtade Pelle in i mörkret jag fick ingen uppfattning om den förrän den kom in i huset.... och ja man kan vara glad åt att takhöjden är ca 4 meter ;) Pyntet som går i vitt och silver blev ganska utspritt men man ska ju se det naturliga oxå förstås =)

Ja det har tagit ett litet tag innan jag skrev om julfirandet, men det beror på att jag är sjuk och har i princip legat däckad i 2 dagar. Men nu börjar det vända tror jag iaf. Men jag är fruktansvärt trött, det har varit mycket ett tag och det här är nog kroppens reaktion helt enkelt.

1 kommentar:

katha´s kortmakeri sa...

Hejsan!
Inte kul att vara sjuk i juletider hoppas du snart kryar på dig och får ett härligt nyårs firande. Ser att även ni träffar spel djävulen till jul,här kommer han till nyår också.
GOTT NYTT ÅR!
Kram Katha