tisdag 20 december 2011

Fixat......


Nu är det fixat och trixat i det rum som jag målat om, nu blir det ett gästrum färdigt att inviga kvällen innan julafton. Soffan fick bli mörkgrå, eftersom det var en passande soffa och färgvalet passar en svart hund, för mycket ljusa tyger är svårt att ha helt enkelt.

Jag hittade ett jättefint litet bord på Second hand,  fick ge 100 kr för det eftersom det var 50 % rabatt och det tackade jag för förstås ;) Målades förstås vitt, sedan hade jag en stol tidigare som också blev vit och en piedestal som även den blev vit!

Köpt en matta idag gissa färgen ;) Jodå den är vit..... sedan skall det bli lite fina tavlor på väggarna men det hinns inte med innan jul. Vet precis stilen... slitna svarta canvas  med text, hoppas att jag hittar inom närområdet iaf.

Det blir kanoners fint där i extra rummet iaf. jag är supernöjd, det är precis som jag tänkt mej =)

Nu blir det städat här hemma i morgon under tiden man jobbar, sedan kan det bli lite pyssel, klä gran och fixa lite julefint helt enkelt!
Jodå det blir jul i år också =)

Ha det gott i juleveckan, JULEKRAMAR!

3 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Så fint det blev. När man väl kommer igång med penslen så går det med en väldans fart. man vill måla allt. Önskar dig en skön julvecka.
Kram pernilla

Viola sa...

Jamen snälla du...dessa tavlor har ju Violan...:) hoppas se dig här snart kram och du...det blev väldans fint...

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev! Härligt när man får göra om, och så kul att det blev klart till Jul.
Kram
Marie